Klassiek

  •  Dit instrument is gebouwd naar een gamba van Barak Norman. Een akoestisch zeer sterk concept dat vaak gebruikt wordt voor de 7-snarige basgamba. Zowel de rug als de zijkanten, het klankbord en de hals, tot de stempinnen toe zijn gemaakt uit hout dat ik in de jaren 80 aankocht. De inleg is ditmaal sober. Een gesculpteerde ornamentatie in de achterkant van de schroevenkast en een sobere inleg in de toets en op de rug. Dit instrument heeft zowel een groot volume als een grote gelijkmatigheid in toon.

    Dit instrument is gebouwd naar een gamba van Barak Norman. Een akoestisch zeer sterk concept dat vaak gebruikt wordt voor de 7-snarige basgamba. Zowel de rug als de zijkanten, het klankbord en de hals, tot de stempinnen toe zijn gemaakt uit hout dat ik in de jaren 80 aankocht. De inleg is ditmaal sober. Een gesculpteerde ornamentatie in de achterkant van de schroevenkast en een sobere inleg in de toets en op de rug. Dit instrument heeft zowel een groot volume als een grote gelijkmatigheid in toon.

  •  Na restauratie van de aartsluit van Tim Burris ,de toenmalige professor luit aan het conservatorium van Antwerpen, bouwde ik deze kopie van zijn instrument.

    Na restauratie van de aartsluit van Tim Burris ,de toenmalige professor luit aan het conservatorium van Antwerpen, bouwde ik deze kopie van zijn instrument.

  •  Cello

    Cello

  •  Klassieke Gitaar

    Klassieke Gitaar

  •  Gamba

    Gamba

  •  Barrok Mandoline

    Barrok Mandoline

  •  JULIAN GOMEZ-RAMIREZ, EEN MANTEGAZZA EN EEN ANONIEM INSTRUMENT  Een Julian Gomez-Ramirez, een Mantegazza en een anoniem instrument,alle van rond de helft van de 19e eeuw. Inlegwerk bijmaken, benen frets bijplaatsen, barsten dichtspieën er was een hele waaier technieken te gebruiken om de oorspronkelijkheid van de instrumenten terug te krijgen. Zalig werk voor een restaurateur

    JULIAN GOMEZ-RAMIREZ, EEN MANTEGAZZA EN EEN ANONIEM INSTRUMENT Een Julian Gomez-Ramirez, een Mantegazza en een anoniem instrument,alle van rond de helft van de 19e eeuw. Inlegwerk bijmaken, benen frets bijplaatsen, barsten dichtspieën er was een hele waaier technieken te gebruiken om de oorspronkelijkheid van de instrumenten terug te krijgen. Zalig werk voor een restaurateur

  •  BARROK GUITAR Deze chitarra battente wordt gestemd als een renaissanceluit maar heeft slechts 1 bas in plaats van 1 chanterelle. Ook de achterkant van rug en hals zijn prachtig ingelegd.

    BARROK GUITAR Deze chitarra battente wordt gestemd als een renaissanceluit maar heeft slechts 1 bas in plaats van 1 chanterelle. Ook de achterkant van rug en hals zijn prachtig ingelegd.

  •  BAS KRUL

    BAS KRUL

Contact

Van Arteveldestraat 40
2060-Antwerpen
Tel. & Fax: +32 (0)3 6465500
GSM : 0498854758